Căt despre pustnicie, nu aţi auzit de marele Pavel că a sihăstrit 3 ani în Pustiul Arabiei?
1. Sfantul Apostol Pavel nu pomeneste de vre-o "sihastreala" de 3 ani. Spune ca s-a dus in Arabia si Damasc iar dupa 3 ani s-a dus la Ierusalim. Cititi, cu atentie, Galateni 1:17-18. Aveti grija cum rastalmaciti Scriptura, caci "va da cu rest", domnule preot.
D-lor adventişti, nu vă grăbiţi, citiţi ci şi versetul 16 din acelaşi capitol 1, care de fapt este restul la dvs
. Poate faceţi vreo legătură şi cu versetele 11,12 din acelaşi capitol.
Vi le pun un pic în ordinea ideilor, spre a le înţelege mai bine:
-De la v.-le 11-17, începe relatarea cronologică a momentului din viaţa Sf.Apostol Pavel ce lipseşte în istorisirea de la FA.9, ca legătură între v.-le 25-26:
"11. Dar vă fac cunoscut, fraţilor, că Evanghelia cea binevestită de mine nu este după om;
12. Pentru că nici eu n-am primit-o de la om, nici n-am învăţat-o, ci prin descoperirea lui Iisus Hristos.
15. Dar când a binevoit Dumnezeu Care m-a ales din pântecele mamei mele şi m-a chemat prin harul Său,
16. Să descopere pe Fiul Său întru mine, pentru ca să-L binevestesc la neamuri,îndată" (după momentul Damasc din FA.9:25)
" nu m-am lipit de trup şi sânge,
17. Nici nu m-am suit la Ierusalim, la Apostolii cei dinainte de mine,ci m-am dus în Arabia "
(înţelegând deci că, în Arabia a primit Evanghelia prin descoperire, aceasta fiind firul roşu al expunerii sale cu caracter istoric din v.-le 11;12;15-17. De reţinut că doar pentru descoperirea Evanghelie a mers în Arabia-mai multe nu spune Biblia, nu şi să propovăduiască; de propovăduit a propovăduit doar în Damasc, cf. mărturiei Sf. Apostol Barnaba din FA.9:27)
", şi m-am întors iarăşi la Damasc.
18. Apoi, după trei ani, m-am suit la Ierusalim" (din acest începe să coincidă istorisirea sa cu cea a Sf.Apostol Luca din FA.9:26)
, ca să-l cunosc pe Chefa şi am rămas la el cincisprezece zile.
Faptul că după convertire
nu s-a lipit îndată de trup şi sânge (adică însingurându-se, înţelegând aici toţi oamenii, că doar nu i-o fi fost frică de creştini), explică astfel cum a fost posibil ca nici pe cale orală, nici pe cale scrisă să primească Evanghelia de la om, ci în mod direct, prin descoperirea lui Iisus Hristos. Să mai întreb cui îi dă cu rest?
Cât despre treaba cu perioada cât a stat în Arabia (în pustiu sau nu) de 3 ani sau mai puţin, nu o puteţi infirma biblic; iar eu aş putea argumenta cu Sf. Tradiţie. Dar sigur în Damasc nu putea rămâne mult, având în vedere ce vroiau să-i facă iudeii, şi cum scăpat din mâna lor. Despătimirea se realizează prin asceză, şi poatea lua mai mult de 3 ani; ortodocşii ştiu asta. Marele Pavel nu a avut avantajul de 3, 1/2 ani pe care l-au avut Apostolii, ca o dată cu primirea Evangheliei, să înveţe de la Domnul ca prin asceză să supună trupul duhului. În Arabia, credem noi, că pe lângă descoperirea Evangheliei a reuşit ca prin asceză să-şi răstignească trupul cu patimile şi cu poftele lui ( Gal.5:24).
PS.De fapt eu am răspuns aici celui care a deschis topicul, care este ortodox.
Va urma.